یادگار دوست


باز آی که تا به خــــود نــیــازم بیـنی                   بـیــداری شـــــــــبهای درازم بینـــی

نی نی غلــطم که خـود فراق تـو مرا                    کــی زنــده رها کند که بازم بینــــی

 

هر روز دلــم در غــم تو زارتر اســت                 وز مــن دل بیرحــم تو بیزارتر اســت

بگــذاشــتــیم غـم تو نگـذاشــــــت مرا                 حقـا که غــمــت از تو وفـادارتر است

 

من بودم و دوش آن بــت بنــــده نـواز               از من هــمـه لابه بود و از وی همه ناز

شب رفت و حدیـث ما به پایان نرسید                 شـب را چــه‌گنه؟ حـدیـــث ما بود دراز

 

دلتنگم و دیــدار تو درمان من اســـت               بی رنگ رخت زمانه زندان من است

بر هیچ دلی مباد و بر هـــیچ تنــــــی              آنچه از غم هجران تو بر جان منســت

 

ای نور دل و دیــده و جانم چـــونی؟                  وی آرزوی هـر دو جــهانم چـــونی؟

من بی لب لعــل تو چنانم که مپرس                   تو بی رخ زرد مــن نــدانم چونـــی؟

 

انـدر دل بـی وفـا غــم  و مــاتــم باد               آن را کـه وفـــا نیست زعالــم کـم باد

دیدی کــه مرا هیــچ کسی یاد نکرد                جــز غم که هـــزار آفرین بر غم باد

 

در عشق توام نصیحـت و پند چه سود               زهراب چشیده ام مـرا قــند چه سـود

گـویــند مرا کــه بنــد بر پاش نهــــید               دیوانه دل اســت پام بر بنــد چه سود

 

دل در غـم عـــشق مبتلا خواهـم کرد                جان را ســــپر تیر بلا خـــواهــم کرد

عمری کـه نه در عشق تو بگذاشته ام                امروز به خون دل قـضا خـــواهم کرد

 

تـا بـا غم عشــــق تو مرا کار افتاد                  بــیــچاره دلــم در غم بســـیار افتاد

بسیار فــتـاده بود اندر غــم عشــق                  امـــا نه چــنـین زار که این بار افتاد

 

سودای ترا بهــانه ای بــــس بــاشد                   مــدهوش تـرا ترانه ای بـــس باشد

در کــشتن ما چـه می زنی تیر جفـا                   ما را ســـر تــازیانه ای بــس باشــد

 

من درد ترا زدســـت آسـان نـــدهم               دل بر نــکنم زدوســت تا جـان ندهم

از دوســت به یـادگـار دردی دارم                 کان درد به صد هزار درمان نــدهم

نظرات 3 + ارسال نظر
magam یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 19:32


یکم عاشقانه ی بی درد بنویس خب

من
عاشقانه
بی درد

شیب
بوم

نفس یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:33 http://oxygen1418.blogfa.com

ماهـیـت زنــــدگــی
در پـیــروزی هــای بــزرگ و یــا
شکـست هـــای عـظیــم نیـست،
بـلـکه در شـادی هــای ســاده است

magam چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:23

حالت خوبه؟چیزیت که نشد؟اوضاعت وخیم نباشه یک وقت؟والا

نه نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد