روانشناسی

1- چیزهایی که از آنها هراس دارید و ازمواجهه شدن با آنها اجتناب می ورزید را به چالش بکشید. به جلسات، محافل اجتماعی، مهمانی ها وهر مکانی که از نحوه تفکر دیگران نسبت به خود نگرانی دارید، حضور یابید.

۲- به فعالیت های مورد علاقه خود مشغول گردید. خود را متعهد سازید که کارهایی که برایتان لذت بخش است را انجام دهید تا براساس خواسته ها و امیال خود عمل کرده باشید، بدون ترس از طرز تفکر دیگران نسبت به خودتان.

۳- هرگز عقاید و ارزش های خود را به قصد جلب تایید دیگران تغییر ندهید. تایید و پذیرش دیگران یک مزیت است و نه یک نیاز.

۴- هرگاه فردی از شما درخواستی کرد قبل از اینکه به وی پاسخ مثبت دهید با خود بگویید: "آیا من واقعا با کاری که وی از من میخواهد تا انجامش دهم موافق هستم و یا از این بیم دارم که در صورت رد درخواست، وی ممکن است خشمگین، ناراحت و دلگیر شود و یا من مورد عدم پذیرش قرار گرفته و طرد شوم؟"

۵- چنانچه شما نگران رفتار نسنجیده خود در مقابل دیگران هستید، برخی اوقات برخی قوانین اجتماعی را نقض کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد