یاد داشت های ماهانه

حدود 20 روز میشه چیزی ننوشتم (اما هنوز نمردم ای تنبل ای تنبل تکون بخور این تنبل).واقعا بی ماشینی سخته.عملا فلج شدم.تو قرعه کشی برا مشهد اسمم دراومده ولی بخاطر نداشتن ماشین کنسلش کردم.قسمت بشه اخرای شهریورماه میرم .

دیشب دوباره نتمو شارژ کردم.


دشت‌هایی چه فراخ!
کوه‌هایی چه بلند
در گلستانه چه بوی علفی می‌آمد!
من در این آبادی، پی چیزی می‌گشتم:
پی خوابی شاید،
پی نوری، ریگی، لبخندی.

پشت تبریزی‌ها
غفلت پاکی بود، که صدایم می‌زد.

پای نی‌زاری ماندم، باد می‌آمد، گوش دادم:
چه کسی با من، حرف می‌زند؟
سوسماری لغزید.
راه افتادم.
یونجه‌زاری سر راه.
بعد جالیز خیار، بوته‌های گل رنگ
و فراموشی خاک.

لب آبی
گیوه‌ها را کندم، و نشستم، پاها در آب:
"من چه سبزم امروز
و چه اندازه تنم هوشیار است!
نکند اندوهی، سر رسد از پس کوه.
چه کسی پشت درختان است؟
هیچ، می‌چرخد گاوی در کرد.
ظهر تابستان است.
سایه‌ها می‌دانند، که چه تابستانی است.
سایه‌هایی بی‌لک،
گوشه‌یی روشن و پاک،
کودکان احساس! جای بازی این‌جاست.
زندگی خالی نیست:
مهربانی هست، سیب هست، ایمان هست.
آری
تا شقایق هست، زندگی باید کرد.

در دل من چیزی است، مثل یک بیشه نور، مثل خواب دم صبح
و چنان بی‌تابم، که دلم می‌خواهد
بدوم تا ته دشت، بروم تا سر کوه.
دورها آوایی است، که مرا می‌خواند."

نظرات 3 + ارسال نظر
مریم یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 23:53 http://magam-khaton.blogsky.com

من تا حالا مشهد نرفتم!شانستو میدادی به من

شما که به مشهد نزدیکترید. با این حال یه من نوبت مشهدمو میدم بهت یا تو ماشینت بده به من باهاش برم مشهد

فریناز چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 16:11

در دل من چیزی است، مثل یک بیشه نور، مثل خواب دم صبح
و چنان بی‌تابم، که دلم می‌خواهد
بدوم تا ته دشت، بروم تا سر کوه.
دورها آوایی است، که مرا می‌خواند.


کاش واقعا اینطوری باشه
دل آدمی که چیزی توش باشه شبیه همین هایی که سهراب گفته، دیگه نمی میره... حس می کنه حتی دل داره

اما گاهی آدم رجوع می کنه به دلش و می بینه بی تابیه هست اما چیزی نیست، چیزی شبیه همون بیشه ی نور یا خواب دم صبح یا حتی امید!

عیدتون مبارک...

مریم سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 15:26 http://magam-khaton.blogsky.com

والا شمارو نمیدونم، من اهل کرجم ماشینم ندارم

ایشالله شما هم ماشین دار میشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد