۱۰ نکته برای افزایش عمر باطری لپ‌تاپ

نکات ساده زیر را دنبال کنید تا هرگز با کمبود شارژ باطری لب تاپ در مواقع ضروری مواجه نشوید

۱

۱ ) تنها وقتی اجرا کنید که شما نیاز دارید: باقی نگهداشتن برنامه ها به صورت Background باعث می شود که سیستم به منابع بیشتری نیاز داشته باشد. در نتیجه مصرف باطری افزایش پیدا خواهد کرد. سعی کنید برنامه های کمتری را در پشت زمینه سیستم نگهداری کنید و از اجرای برنامه هایی که سیستم شما را کند خواهند کرد اجتناب کنید حتی در بهترین زمان ممکن.

۲ ) پروسس های غیر ضروری و فرعی را از بین ببرید: شما می توانید بسیاری از پروسس هایی را که نیاز ضروری ندارید حذف کنید. برخی از پروسس ها همواره و هر روز هنگام وارد شدن به سیستم فعال می شوند در صورتی که برخی از این پروسس ها و سرویس ها در مواقع خاص مثل متصل بودن به شبکه و نیاز می باشد. اگر به شبکه متصل نیستید یا فایل های EXE از روی فلاپی درایو یا CD اجرا نمی کنید می توانید آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید. برای غیر فعال کردن برخی دیگر از سرویس های غیرضروری می توانید RUN و تایپ Msconfig و از قسمت startup برخی دیگر از سرویس ها را غیر فعال کنید. (البته اگر سرویس ها را نمی شناسید با احتیاط عمل کنید.)

۳ ) ملایم باشید: اگر از دستگاه خود برای نوشتن یا خواندن ایمیل استفاده می کنید سفر خود را با DVD ، ویدئو و یا CD های بازی همراه نسازید، زیرا انرژی بسیار زیادی مصرف می کنند و باعث تخلیه سریع باطری دستگاه شما خواهند شد. مگر اینکه شما قصد داشته باشید در مواقع ضروری به دستگاه خانگی خود از طریق سرویس Postel پاسخ دهید.

۴ ) شفافیت صفحه نمایش را تنظیم کنید: سعی کنید شفافیت و نور صفحه نمایش خود را در پایین ترین حد خود قرار دهید زیرا با نور کم هم می توانید کارهایتان را مدیریت کنید علی رغم اینکه در مصرف بالای باطری هم صرفه جویی کرده اید. اگر شفافیت نور صفحه نمایش شما بالا باشد، باعث خواهد شد بخش حجیمی از مصرف باطری را بگیرد.

۵ ) دستگاه های سخت افزاری داخلی غیرضروری را غیرفعال کنید: لپ تاپ شما دارای یکسری ویژگی های سخت افزاری onboarb (توکار) است که به صورت پیش فرض فعال می باشد. این ویژگی خوب است به شرطی که شما با پریز برق یکی دو قدم بیشتر فاصله نداشته باشید ولی وقتی به پریز برق دسترسی ندارید مجبورید آنها را غیرفعال کنید. به عنوان مثال اگر شما ارتباط بی سیم (wireless) ندارید، نیاز نیست که fi-wi دستگاه شما on باشد یا مثلا نیاز نیست که بلوتوث (Bluetooth) دستگاه شما روشن باشد. دیگر اجزای داخلی دستگاه خود را چک کنید و اگر از آنها استفاده نمی کنید، آنها را غیرفعال کنید تا مصرف باطری لپ تاپ شما کم شود.

۶ ) مواظب دستگاه های جانبی خارجی هم باشید: دستگاه های جالبی که با پورتUSB ، CIA PCM و سایر وسایل جانبی که به دستگاه متصل کرده اید را از دستگاه جدا کنید زیرا سیستم شما جهت برقراری ارتباط با آنها انرژی مصرف می کند و آنها انرژی دستگاه را داخل خودشان می کشند اگر شما در حال حاضر به پریز برق دسترسی ندارید نیازی نیست iTunes خود را شارژ کنید یا ipod خود را Upbate سازید.

۷ ) از پارامترهای ذخیره کردن انرژی به دقت استفاده کنید: بله، این نکته اساسی است اما یک نقطه بنیادین برای به خاطر آوردن این نکته وجود دارد و آن این است که حالت Stanbdy از انرژی باطری شما استفاده می کند. اگر لپ تاپ شما حالت Hidernate را پشتیبانی می کند به جای حالت Stanbdy از حالت Hibernate استفاده کنید. در این حالت هر آنچه که در حافظه اصلی (RAM) می باشد داخل یک فایل روی هارددیسک ذخیره می شود و سپس سیستم خاموش می شود و هنگامی که شما دوباره سیستم را روشن کنید محتویات حافظه اصلی (RAM) دوباره داخل آن بارگذاری (load) می شود.

۸ ) بازدید دمای محیط کاری: هنگامی که دمای محیط دستگاه شما استاندارد نباشد، بازدهی باطری دستگاه شما بسیار کم خواهد شد. اگر محیطی که در آن با لپ تاپ می خواهید کار کنید بازه دمای آن استاندارد نیست، می توانید دستگاه خود را روشن کنید و در شرایط بهتری ادامه کارها را انجام دهید تا عمر باطری خود را بیشتر کنید.

۹ ) شرایط نگهداری از باطری: باطری های قدیمی based-nickel بهتر کار می کنند آنها به طور منظم و کامل شارژ می شوند و سایر باطری ها نیز یک روش شارژ ایده آل دارند که اگر علاقه مند بودید می توانید از آنها استفاده کنید. البته سری جدید باطری های Lion-Li اگر به صورت کامل نیز شارژ شوند، آسیبی نخواهند دید.

۱۰ ) جمع بندی کلی: البته در مقالاتی که من برای این تحقیق می خواندم نکته ای بهتر از این نبود که «لپ تاپ خود را به آداپتور Ae متصل کنید. » البته متصل کردن آداپتور به پریز برق را نباید فراموش کرد. اما این عاقلانه است که همیشه چنین امکانی وجود ندارد. بنابراین همچنان بهترین پیشنهاد این است که هنگامی که شارژ باطری کم است کارهای خود را اولویت بندی کنید و سخت افزارهای جانبی را محدود کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد