زن عاقل

در روزگاران قدیم زنی که به تنهایی و پیاده سفر می کرد در عبور از کوهستان سنگ گرانقیمتی پیدا کرد. روز بعد او به مسافری گرسنه برخورد کرد، آن زن کیف خود را باز کرد و مقداری غذا به او داد ولی آن مسافر سنگ گرانقیمت را دید و

از زن خواست تا آن را به او بدهد. و زن عاقل بدون درنگ سنگ باارزش را به او داد.
مرد مسافر به سرعت از آنجا دور شد و از شانس خوب خود بسیار شادمان گشت. او می دانست آن سنگ آنقدر ارزش دارد که تا آخر عمر با خیال راحت زندگی بی دردسر و پرنعمت را داشته باشد.
چند روزی گذشت ولی طمع مرد او را راحت نمی گذاشت و مرتب با خود می گفت اگر او چنین سنگ باارزشی را به این سادگی به من داد پس اگر از او می خواستم بیش از این به من می داد. بنابراین مرد بازگشت و با سختی فراوان آن زن را پیدا کرد سنگ گرانقیمت را به او بازگرداند و به او گفت: من خیلی فکر کردم و می دانم که این سنگ چقدر ارزش دارد اما من او را به تو باز می گردانم به این امید که چیزی به من بدهی که از این سنگ باارزشتر باشد.
زن عاقل گفت: از من چه می خواهی؟ مرد گفت: همان چیزی که باعث شد به این راحتی از این همه ثروت چشم پوشی کنی! زن پاسخ داد: قناعت. به همین دلیل است که می گویند افراد ثروتمند و یا فقیرند به خاطر آنچه هستند نه آنچه دارند. ما با آنچه بدست می آوریم زندگی می کنیم و با آنچه می بخشیم یک زندگی می سازیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
hamid شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:17 http://eset-smart-security.blogsky.com

با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز:
وبلاگ بسیار پر محتوا و جالبی دارید. اگر وقت کردید ( که حتما هم برای چند دقیقه وقت دارید ) به وبلاگ من هم سری بزنید و نظر خود را نسبت به مطالب کلی وبلاگم بیان کنید. درضمن بنده مایل هستم با شما دوست عزیز تبادل لینک بکنم چنانچه شما نیز موافق بودید مرا با عنوان دانلود و آپدیت eset smart securityلینک بفرمایید سپس به من اطلاع دهید تا من هم با عنوان درخواستیتون لینکتون کنم. درضمن بنده چند وبلاگ دیگه ای هم دارم که آدرسشون رو براتون نوشتم، به اونا هم سر بزنید شاید یکی از این وبلاگها باب میل و سلیقه شما بود.
http://eset-smart-security.blogsky.com/
onlymoney.blogsky.com
http://bestmoney.mihanblog.com
با تشکر فراوان

سلام دوست عزیز
وقت بخیر
همه وبلاگاتون خیلی دیر بالا میان
ده دقیقه است منتظر وارد شدن تو یکیشونم هیچ کدوم بالا نمیاد.
من اینقدر منتظر میمونم تا یکیشون بالا بیاد.
ولی به نظر شما کسی که برا اولین بار بخواد از وبلاگتون دیدا کنه هم منتظر می مونه؟
به نظر من عکس و تبلیغ(یا بهتره بگم گرافیک)وبلاگتون را کمتر کنیین.
شما را هم با همون اسمی که خواسته بودین لینک میکنم .منون میشم اگه بخواهید منو لینک کنید. لطف کنید با اسم یاداشت های روزانه لینک کنید.
یادم رفت بگم منم رشته اقتصاد می خونم و از money خیلی خوشم میاد

طاهره شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 16:34

خساست را از چشم هایش اموخته بود.هرچه بیشتر نور میدید تنگ تر میشد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد