3 پیشنهاد نهاوندیان برای مقابله با تحریم

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: فعالان اقتصادی و طرف های خارجی در سطح بنگاه ها و اتاق های بازرگانی از اعمال محدودیت و تحریم ها علیه ایران ناراحت هستند.

محمد نهاوندیان که به مناسبت یکصد و بیست و هفتمین سال تاسیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و در جمع هیات نمایندگان اتاق سخن می گفت، افزود: برای مقابله با تحریم ها سه کار را باید اجرا کرد ، حتما باید از هزینه هایی که در نتیجه این محدودیت ها و تحریم ها بر اقتصاد کشور تحمیل می شود، برآورد دقیقی داشته باشیم چرا که نداشتن تصویر درست، توان مقابله ما را کاهش خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه هایی که بر بنگاهها تحمیل می شود ناشی از عامل و ریشه سیاسی است، گفت: بهترین کار این است که دولت این هزینه ها را جبران کند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تاکید کرد: تا زمانی که ریشه های محدودیت ها خشکانده نشود، باید گشایش ها را به تناسب این محدودیت ها برای فعالان اقتصادی افزایش دهیم و با توانمندکردن بخش خصوصی از فشارها بر این بخش ، کم کنیم.

نهاوندیان با انتقاد از رابطه بانکها با بنگاهها در اقتصاد ایران گفت: از زمانی که خارجی ها در ایران بانک ایجاد کردند، شاهد این رفتار اعمال نظر بانکها درباره بنگاهها هستیم که باید اصلاح شود.

وی همچنین تاکید کرد: بانکها نباید هیچ ویژگی عجیب و غریب در برابر بنگاهها داشته باشند و نباید برای بانکها اختیارات ویژه قائل شویم، چرا که چنین رابطه ای قرنها در فضای رقابتی قابل قبول نیست و به نفع خود بانکها هم نخواهد بود. نهاوندیان اضافه کرد: اگر فضا را برای بانکها رقابتی کنیم، اقتصاد کشور رشد می کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد