فقر چیست

فقر به معنی نداشتن توانایی برای تامین نیاز های ابتدایی خود وخانواده خود است. این تعریف کلی ترین تعریف از فقر است. همان طور که میدانید فقر در جوامع گوناگون و در نظر انسان ها با سلیقه های گوناگون تعریف شده است اما تعریف مشترک و کلی از فقر همین تعریف کوتاه است.

نداشتن توانایی برای تامین نیاز های ابتدایی خود باعث می شود که فرد از داشتن یک زندگی آبرومندانه محروم شود(ار ما آبرو را از زاویه توانایی فرد برای پذیرایی از مهمان  خود در حد یک استکان چای و چند عدد میوه بنگریم) و این محرومیت می تواند موجب سرافکندگی این فرد و خانواده این فرد شود و معمولا این طور بوده که کودکی که در یک خانواده فقیر پا به جهان می گذارد به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز میماند و در آینده خود او نیز از افرادی می شود که در زیر خط فقر زندگی می کنند و خود او نیز فرزندای را به دنیا خواهد آورد که این سلسله را طی خواهند کرد.

خط فقر چیست؟

ما در مطلب بالا به خط فقر اشاره کردیم بد نیست که معنی آن را برای شما شرح دهیم:
خط فقر جایی است که فرد با درآمد ماهانه ی خود تواناییی خرید خوراک برای خانواده خود در حد زنده ماندن را داشته باشد. اگر کسی زیر این خط قرار داشته باشد به همان تعرف ما باز میگردد یعنی عدم توانایی برای تامین نیاز های ابتدایی خود.

نظرات 2 + ارسال نظر
سما جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 16:14 http://www.komaak.blogsky.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ خوبی داری موفق باشی
آپم دوست داشتی بیا سر بزن

اقتصاد پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 20:01

سلام مطالب نوشته شده خیلی خیلی کم است

سلام
از دیدگاه اقتصاد خرد شاید ولی از دیدگاه اقتصاد کلان زیاده
به جون ادام اسمیت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد