افسانه


افسانه : در شب تیره ، دیوانه ای کاو
 دل به رنگی گریزان سپرده
 در دره ی سرد و خلوت نشسته
 همچو ساقه ی گیاهی فسرده
 می کند داستانی غم آور
 در میان بس آشفته مانده
 قصه ی دانه اش هست و دامی
 وز همه گفته ناگفته مانده
 از دلی رفته دارد پیامی
داستان از خیالی پریشان
 ای دل من ، دل من ، دل من
 بینوا ، مضطرا ، قابل من
 با همه خوبی و قدر و دعوی
از تو آخر چه شد حاصل من
 جز سر شکی به رخساره ی غم ؟
آخر ای بینوا دل ! چع دیدی
 که ره رستگاری بریدی ؟
 مرغ هرزه درایی ، که بر هر
شاخی و شاخساری پریدی
 تا بماندی زبون و فتاده ؟
 می توانستی ای دل ، رهیدن
 گر نخوردی فریب زمانه
 آنچه دیدی ، ز خود دیدی و بس
 هر دمی یک ره و یک بهانه
 تا تو ای مست ! با من ستیزی
 تا به سرمستی و غمگساری
 با فسانه کنی دوستاری
 عالمی دایم از وی گریزد
 با تو او را بود سازگاری
 مبتلایی نیابد به از تو
 افسانه : مبتلایی که ماننده ی او
 کس در این راه لغزان ندیده
 آه! دیری است کاین قصه گویند
 از بر شاخه مرغی پریده

        «نیما یوشیج»

نظرات 7 + ارسال نظر
ستوده دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 14:07

سلام اخ جون بلاخره اون قالب کج وکوله عوض شد .
مبارک باشه خوب شده .
شعر نیما زیباست نامش گرامی باد

بهههههههههه
خانوم معلم گل و گلاب
بلاخره چشممون به جمالتون روشن شد

ناله بارون دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 18:52

سلام

ودلت کبوتر آشتی است
درخون تپیده به بام تلخ
با این همه
چه بالا
چه بلند
پرواز میکنی...

و دلم کبوتر آشتی ست
در خون تپیده
پرواز می کنم

ناله بارون دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 18:56

راستی قالبتون قشنگه

اماخاص نیست...
فعلا

بای

قالبم قشنگه
خاص نیست

نسا سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 22:46 http://sokot9006.blogfa.com

هر بار که میام اینجا میشفکر میکنم جای جدیدی اومدم....!!!1
چرا هر روز یک قالبه...

یاداشتهای روزانه
هر روز بهتر از دیروز
دینگ دینگ

ZiZoOo جمعه 16 دی‌ماه سال 1390 ساعت 20:08 http://poweroflove.blogsky.com

به به چه وبلاگ قشنگی ...


چه خوش آب و هواست ... جون میده واسه یه پیک نیک با کلی شیرینی ....


شعر نو یکم اذیتم میکنه .... سنتیش خوشمزه تره

خب تا تو شرینیا را بیاری منم سفره را می ذارم

ZiZoOo شنبه 17 دی‌ماه سال 1390 ساعت 19:27 http://poweroflove.blogsky.com



نگا چه حاضر و آماده است واسه خوردن شیرینی

بعله بعله
آمادس

فریناز یکشنبه 18 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:14 http://delhayebarany.blogsky.com

سرکاره یعنی؟
مرغه پریده؟

به آقا نیما بگو برمیگرده

بگو برمی گرده
بگو بگو برمی گرده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد